неділя, 12 березня 2017 р.

Логопедична група ДНЗ
     Думки батьків стосовно логопедичноі групи дошкільного навчального закладу мають протилежний характер. Одні бачать в ній рішення всіх проблем, пов'язаних з порушеннями мовлення й не тільки з ними, інші - не хочуть переводити дитину до логопедичної групи, й так "виговориться".
    Пропоную детально розібратися, що ж ховається  під назвою "логопедична група" або "група для дітей з порушеннями мовлення". 
    По-перше, в логопедичній групі працює додатковий педагог - вчитель-логопед, це означає, що кожній дитині приділяється більше уваги.  За роботу з дітьми особливими освітніми потребами в логопедичній групі доплати мають вихователі, помічник вихователя та музичний керівник. Кількість дітей в логопедичній групі - до 14. Висновок позитивний:  діти в логопедичній групі знаходяться в кращих умовах, ніж у звичайних групах, виділяється більше коштів на їх утримання.

      По-друге, вчитель-логопед проводить не більше 2 разів на тиждень групові заняття, весь інший час, 14 годин на тиждень, дається для проведення підгрупових та індивідуальних занять. Це означає, що кожна дитина отримує індивідуальний супровід фахівця з метою подолання порушень мовлення, які притаманні тільки цій дитині. Завжди індпошив був пріоритетним масовому виробництву. Крім цього, під час проведення логопедом підгрупових занять з половиною групи, вихователь теж має можливість працювати з меншою кількістю дітей, що підвищує якість навчально-виховного процесу. Висновок позитивний: в логопедичній групі крім покращання мовлення діти мають також більше можливостей на отримання якісних знань, умінь та навичок.
  По-третє, в логопедичній групі всі діти мають порушення мовлення. Це дає можливість ефективно організувати роботу з усунення мовленнєвих дефектів на місці, але виключає правильний "приклад для наслідування". Тому не рекомендується перебування в логопедичній групі дітей з порушеннями слуху, для яких мовленнєві еталони є архіважливими. Я б не стала рекомендувати логопедичну групу для дітей з високим рівнем інтелкту, які мають окремі порушення звуків. Ці дефекти звуковимови краще виправити шляхом логопедичних консультацій. Я наполегливо рекомендую логопедичні групи для дітей зі складними порушеннями мовлення, які потребують щоденних занять з фахівцем, постійної підтримки набутих навичок.
         Термін перебування дітей в логопедичній групі:
- ФФНМ (фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення) - 1 рік;
- ЗНМ (загальний недорозвиток мовлення) - 2 роки;
- заїкання - за потребою, термін необмежений.

Немає коментарів:

Дописати коментар